Després de força temps sense escriure, em proposo començar aquest curs 2019-20 donant la benvinguda als nous alumnes de 1r d'ESO i als alumnes de 2n i 4t d'ESO que ja saben què vol dir això ser "músics selvatges".
Partirem de la pràctica musical per treballar els diferents continguts que en grans trets són:
1- 1r d'ESO: el so i les seves qualitats; els instruments musicals.
2- 2n d'ESO: la música a través de la història
3- 4t d'ESO: la música del segle XX i XXI
- com està feta la música i com l'escoltem: dimensió percepció i escolta
- com podem fer música: dimensió expressió, interpretació i creació
- on es fa música: dimensió societat i cultura.
Es parla de la importància del treball en equip i de l'aprenentatge cooperatiu com a quelcom necessari en l'educació dels nostres alumnes. La música ho ha estat sempre. No oblidem però, que perquè el vaixell arribi a bon port i ha d'haver una implicació individual i un treball i un esforç constants i que aprendre també vol dir equivocar-se, reflexionar i tornar-ho a intentar.
Per començar: aquests primers dies estic fent una activitat de presentació que ja tenia una mica perfilada i que gràcies a aquestes idees de principi de curs de la Maria Jesus Camino he modificat i readaptat. M'he inventat un text i per això li he posat per títol "Vull saber el teu nom"
Amb els alumnes de 1r d'ESO utilitzaré aquesta presentació. Amb els alumnes de 2n i 4t utilitzaré aquesta altra. El temari de 4t d'ESO encara l'hem de perfilar, però aquests primers m'anirà bé fer el que faig amb els de 2n per poder repassar els contingut.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada