Els alumnes de 1r d'ESO han après les equivalències de les figures musicals amb pastissos i galetes.
A classe hem utilitzat les blondes dels pastissos com si fossin pastissos de debò, per treballar i comprovar que la música té un component científic i matemàtic, no tan sols perquè utilitza un llenguatge de símbols, sinó també perquè inclou conceptes matemàtics com la propietat de "ser doble o meitat" (1 blanca és la 1/2 d'1 rodona o 1 negra és 1/4 de la rodona)
Amb les galetes, hem treballat el concepte de compàs i també l'equivalència de les figures musicals. Com si fossin matemàtiques, també hem parlat de què vol dir el numerador i el denominador d'un trencat de compàs.
Per si fos poc, també hem vist la connexió de la música amb el llenguatge. Hem comptat síl·labes i per grups, s'han inventat ritmes amb "pa" (1 negra) menja ( 2 corxers) i xocolata (4 semicorxeres).
Hem acabat el matí menjant galetes i xocolata. Ha estat un matí molt dolç!!!
2 comentaris:
Quina bona idea! I deliciosa, a més... fa temps vaig vore una imatge a google que em va fer pensar treballar l'harmonia també amb galetes Oreo, a vore qué et pareix: https://i.pinimg.com/originals/5c/68/b4/5c68b49b87b411c1e3a0167a4bd0e615.jpg
Si no pots vore la imatge, dis-m'ho i te l'enviaré.
Molt xulo Anna i més si després te les menges!! Nosaltres vam acabar menjant les galetes i la xocolata (ja, ja ...)
Publica un comentari a l'entrada