divendres, 3 de juliol del 2015

Congrès ConEuterpe 2015

Porto molts dies donant voltes a una crònica que vull escriure sobre el II Congreso Nacional de Música ConEuterpe que va tenir lloc els dies 28, 29 i 30 de maig a Sanlúcar de Barrameda, i no sé com fer-ho. Mandra..? Falta d'idees..?

Voldria que fos un resum només per mi, un recull de tot el que allí hi vaig veure i hi vaig viure, perquè la meva memòria és molt curta i m'agradaria poder recordar-ho tot a un cop de clic.

Se m'acut començar amb un fragment d'una cançó de Lluís Llach:
Venim del nord, 
venim del sud, 
de terra endins, 
de mar enllà
i no creiem en les fronteres
si darrera hi ha un company
amb les seves mans esteses ...

I això és el que m'hi vaig trobar: moltes mans esteses de companyes i companys procedents de tot arreu que, com jo, bojos per la música, hi van compartir coneixement, molt de coneixement, però sobretot amistat molta amistat, i companyonia, molta companyonia (vegeu algunes de les fotos que em vaig fer alguns dels que ens hi vam trobar)



Molts han escrit i els seus escrits (Olga Veiga, Juan Carlos de Miguel, Ángels Alsasua, JuanMa Diaz ...) recullen perfectament l'ambient que s'hi va respirar i la màgia que poc a poc es va anar creant entre tots els que allí estàvem.

Una idea comuna però, "sense música no hi ha educació". De fet la conferència inaugural es titulava justament així: Sin música, ¿hay educacion? i va córrer a càrrec del gran Fernando Trujillo.

https://prezi.com/kdzsqoxle6pw/moviles-y-tablets-en-clase-de-musica-presentacion-abreviadaconeuterpe-2015/Una menció especial a la meva companya de fatigues, la Mar Serón, la "chiqueta", amb qui vam presentar la ponència  "Móviles y tablets en clase de música". Ens vam conèixer a Múrcia en el I Congrés ConEuterpe i des d'aleshores no hem deixat d'estar en contacte gràcies al nostre claustre virtual que són les xarxes socials.

http://musicappselvatges.blogspot.com.es/
També podeu trobar un resum de la meva experiència amb mòbils anant a  "MusicAppselvatges. Fem música amb amplicacions mòbils" i si voleu conéixer tot el projecte cliqueu MusicAppSelvatges.

Moltes idees interessants i molta feina darrere de totes les ponències que allí s'hi van presentar. Podeu consultar-les totes anant al Symbaloo que es va crear. Tota la informació està degudament etiquetada a la pàgina del Congrès i al compte de twitter Congreso ConEuterpe

Finalment felicitar als organitzadors Antonio Calvillo, Zoraida Pérez, Juanjo Flores i Mar Serón per l'organització del Congrés. Un 10 per tots ells!!!


2 comentaris:

DONLUmiqueta ha dit...

Yo no salgo!!! Una miqueta!!!

musicaade ha dit...

Ja, ja!! Eres el rei de la pista DONLUmiqueta!!! Has visto las fotos? Sales guapisimo!! Una miqueta de muacs :)