Cada any faig coincidir el tema del llenguatge musical amb el d'aprendre a escriure una partitura amb Noteflight: un editor de partitures online.
Com sabeu, Noteflight és un programa que permet escriure fins a 10 partitures de forma gratuïta. Amb unes quantes instruccions i una mica de paciència per part de tots, els resultats són fantàstics.
L'activitat ha consistit en aplicar tots els conceptes que hem après de llenguatge musical i a més treballar la creativitat. Ho hem fet amb el cànon Frere Jaques, ja que permet fer harmonia fàcilment i a més posar lletra. En AQUEST document teniu les indicacions que he donat als alumnes. Hi ha un TUTORIAL de primers passos fet per Flora Terensi que està molt bé.
He començat a corregir els treballs que m'han arribat i avui us porto els 3 que m'han agradat més de la classe de 2nA. Tot i ser una melodia molt senzilla, els alumnes han estat capaços de fer unes versions fantàstiques i els tres treballs es destaquen per:
1- saber combinar els diferents instruments
2- fer un acompanyament original
3- introduir petites variacions en la melodia que tot i ser pràcticament imperceptibles tenen molta gràcia.
4- un final progressiu.
Totes elles han aconseguit crear una versió original d'una melodia tradicional.
Eva Velasco
Júlia Artigas
Nil Sanromà
7 comentaris:
M'agraden molt els treballs, especialment el del Nil Sanromà. Bon treball!
Han quedat realment molt bé, Adelaida. Tot i ser la mateixa cançó, sembla completament diferent. Ja tinc ganes de que corregeixis els treballs de 2n C!
A mi el treball que m'ha agradat més es el del Nil, ha fet un bon treball.
molt bona feina tots! com diu el gerard la mateixa canço, pero sembla difert, m'agradat molt com a quedat el treball de la júlia!
Hola Adelaida, estic d'acord amb el Gerard vuitè i amb l'Angie, però per mi el millor treball ha estat el de la Júlia.
El treball que més m'agrada ha sigut el del Nil, tot i que tots són molt elaborats. Enhorabona a tots per la feina.
El treball que més m'ha agradat és el de la Júlia però tots són molt bonics!
Publica un comentari a l'entrada