diumenge, 22 d’abril de 2018

Educació musical i discapacitat visual. Taller a 2n d'ESO

Els alumnes de 2n d'ESO han estat fent un taller sobre el sistema Braille, un sistema de lectura i escriptura tàctil pensat per a persones cegues. 

L'Isidre Vallès i la Mar Calvet, tots dos especialistes de música i formadors de la ONCE, han estat a l'institut i ens han explicat quines són les bases de la Musicografia Braille. A partir de diverses activitats musicals de dansa i cançó acompanyada amb percussió corporal, els alumnes han pogut ser més conscients del valor del sentit de l'oïda i la vista en el moment de ballar o aprendre una cançó acompanyada amb moviments quan el sentit de la vista està anul·lat. 

El llenguatge Braille consisteix en un caixetí que consta sis punts en un rectangle de tres files i dues columnes, aquests punts es combinen per arribar a fer totes les lletres de l'alfabet, números i signes musicals entre d'altres. 


Després d'entendre els principis bàsics del sistema, han superat amb èxit la lectura d'un fragment de text en Braille que els havien donat.

Moltes gràcies a tots!



7 comentaris:

Jana G. 2nD ha dit...

L'activitat dels cecs va estar molt entretinguda, vaig descobrir que s'em dona bastant bé llegir a braille, podriem fer més activitats sobre aquest tema segur que sempre descobririem algo nou.

Dèlia M. L. 2nD ha dit...

Aquesta activitat que vam realitzar, em va semblar molt interessant pel fet de que a part de saber com llegeixen i escriuen les persones cegues, hem pogut observar com és el dia a dia d'una persona amb aquesta discapacitat.
Quan ens van ensenyar l'alfabet, les notes musicals i els números en braille, em vaig quedar molt sorpresa, ja que trobo que per mi, seria molt complicat utilitzar aquest mètode per llegir i escriure, i després de la xerrada penso que les persones cegues, en aquest aspecte són molt fortes per seguir endavant tot i que tinguin moltes dificultats.

Clàudia G. 2nD ha dit...

Em va agradar molt fer aquesta activitat, llegir en braille, ballar amb els ulls tapats... vaig aprendre moltes coses interessants que no sabia sobre els cecs.

andrea2B ha dit...

Aquesta activitat a estat molt divertida ja que podem experimentar com viu la música una persona cega

Jordi Artigas 2nD ha dit...

Una activitat molt interessant i entretinguda per aprendre un nou alfabet com pot ser el braille. Una manera per posar-nos per uns moments en la pell d'un cec

Clara Roig ha dit...

Em va agradar molt l'activitat, ja que vam posar en pràctica altres sentits per substituïr la vista, trobo que és una activitat que s'hauria de repetir perquè es una altre forma de sentir la música.

Clara Roig ha dit...

Em va agradar molt l'activitat, ja que vam posar en pràctica altres sentits per substituïr la vista, trobo que és una activitat que s'hauria de repetir perquè es una altre forma de sentir la música.