Amb les alumnes de 1r i 2n d'ESO hem començat amb el conjunt instrumental Orff.
Treballar amb 25 alumnes a la vegada no és gens fàcil i cal buscar estratègies que et facilitin la tasca a classe amb bons resultats i si és possible, amb el mínim de soroll. Considero que el treball tècnic és molt important i "perdre" un parell o tres de classes abans d'abordar repertori es garantia d'uns resultats millors a curt termini.
Treballar el rebot de baqueta i l'articulació del canell no es tan senzill com sembla. El concepte s'entèn a la primera però a l'hora de la pràctica costa força. Habitualment la Molly Melody m'ajuda en
la primera classe, però enguany els globus han estat els protagonistes.
la primera classe, però enguany els globus han estat els protagonistes.
Els globus ofereixen moltíssimes possibilitats i a mesura que t'hi vas endinsant van sortint moltes idees. Aquestes només en són algunes
- Començar la sessió amb alguna música suau tipus How Great Thou Art i jugar a no deixar caure el globus a terra utilitzant només les dues baquetes.
- Col·locar els globus entre les cames i posar una música més rítmica tipus La Revolución Sexual de La Casa Azul. Podem demanar que improvisin ritmes, que segueixin la pulsació o que vagin imitant els ritmes que la professora fa. Amb 123Apps m'he fet diversos mixs de cançons amb canvis de tempo.
- Després demano a algú que s'inventi un ritme de 4 pulsacions (utilitzem les paraules "pa" i "menja") i escrivim el ritme a la pissarra amb grafia musical. Començo només cantant les paraules, després cantant i picant i finalment només picant. Poc a poc anem construint dos ritmes de 8 pulsacions cadascun A i B.
- Fem estructures amb A i B (AABA ...) i explico els conceptes de repetició i contrast en la música. Amb algún grup també hem fet canons.
- El treball sempre és amb tot el grup classe. També podem dividir la classe en dos grups (l'A i el B)
- Fer repetir un mateix ritme una alumna després de l'altra i sense perdre la pulsació, també és un molt bon treball i et permet conèixer molt bé les possibilitats de cadascú.
- La distribució de les taules en format orquestra també ha estat clau. Tal com podeu veure estan col·locades en forma de U amb dues files de 3/4 taules al mig. No hi ha ningú que quedi amagat i tots veuen la feina de tots. També m'ha servit per parlar de l'orquestra i de la distribució dels instruments per seccions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada