divendres, 25 de novembre del 2016

You raise me up (Em dones força) . Nova partitura per FLAUTA

La incorporació de veu i flauta solista en la versió que farem aquest Nadal, ha fet que hagi hagut de fer modificacions a la partitura. També he aprofitat per canviar l'estètica. La URL és la mateixa però. 

http://musicaade.wixsite.com/emdonesforca


S'apropa La Marató de TV3 i de ben segur que aquesta cançó tornarà a sonar, ja que enguany se celebren els 25 anys i Em dones força ha estat un dels grans èxits d'aquesta marató solidària.

Nosaltres també hi participarem recollint diners en el Concert que farem el dia 13 de desembre.

diumenge, 20 de novembre del 2016

2n ESO. Escales, Intervals i Alteracions. Algun exercici més.

Estem acabant el tema de "L'altura: melodia (escala, intervals i alteracions)". Farem algun exercici més com els que trobareu a continuació. Sapigueu que és aconsellable fer-los en el cas que no tinguem temps d'acabar de fent-los a classe. 


https://www.quizbean.com/#/les-alteracions-1 https://www.quizbean.com/#/escales-acords-i-arpegis-copy-1
https://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/758729/l_escala__tons_i_semitons.htm https://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/765983/alteracions_intervals_escales.htm




També és interessant la imatge/resum dels intervals i la seva classificació (no sé el nom de la persona que ha fet aquest fantàstic mapa conceptual 😒)

dimarts, 15 de novembre del 2016

Homenatge a Leonard Cohen. "Hallelujah" d'Schreck. Partitura per FLAUTA

Aquest Nadal volem fer un homenatge a Leonard Cohen, mort el passat dia 11 de novembre. Tocarem una de les seves conçons més populars:   Hallelujah.  Com sabeu aquesta cançó pertany a la BSO de la pel·lícula Shreck.

http://musicaade.wixsite.com/hallelujah2


D'aquest tema se n'han fet nombroses versions. Una de les que m'agrada és la versió que va fer el cor Geriona pel concurs de TV3 Oh Happy Day i que podeu veure clicant AQUEST ENLLAÇ.  També hi he posat el karaoke de la cançó seqüenciada i editada per Xevi Altesa del bloc Karaokat.

A la partitura amb Noteflight hi he afegit unes quantes sil·labes (que trobareu escrites en vermell) per treballar el ritme del primer fragment.

diumenge, 13 de novembre del 2016

JIngle Bell Rock. Partitura per FLAUTA

Els alumnes de 2n C s'han animat a tocar Jingle Bell Rock, una conegudíssima cançó que ja hem tocat algún any en els nostres concerts de Nadal. 

La sèrie de televisió Glee la va tornar fer popular, però l'original va ser composta als anys 50 per J.C. Beal,  tot i que va ser interpretada per primera vegada l'any 1958 per Bobby Helms

http://musicaade.wixsite.com/jinglebellrock

Us deixo un vídeo amb la lletra perquè si voleu la pugueu cantar.  Recordeu que podeu veure i tocar aquesta partitura amb la tablet o el mòbil i que per fer el ritme correctament cal estudiar-la amb l'ajut de Noteflight.  

AQUÍ teniu un acompanyament per piano que s'adapta força bé. 

dissabte, 12 de novembre del 2016

Coneguem a Guido d'Arezzo

https://www.thinglink.com/scene/852243059855851520Amb els alumnes de 1r i 2n d'ESO aquests dies he fet una activitat comuna: conèixer Guido d'Arezzo, l'inventor de la notació musical. 

Què hem fet?:
1- Hem parlat de la música a la prehistòria
2- Hem parlat de la notació en l'Epitafi de Seikilos i de l'evolució de la notació musical 
3- També hem vist quins són els 
 problemes de la transmissió oral de la música vídeo
4- Hem vist i sentit el conte de Guido d'Arezzo en anglès
5- Finalment hem fet un petit resum a partir de les activitats recollides en la Història del nombre de la notas





dimecres, 9 de novembre del 2016

Yesterday. Partitura per FLAUTA

Yesterday del grup britànic The Beatles és una altra de les cançons que toquem pel concert de Nadal d'enguany. Va ser composta i gravada l'any 1965 per Paul McCartney, i forma part de l'àlbum,  Help!

Segons els llibre dels récords Guiness és la cançó que més vegades s'ha escoltat per la ràdio i una de les més versionades (1600 versions diferents fins ara).

Yesterday és una balada una mica trista i melangiosa que en la versió original és acompanyada per un quartet de corda. En el seu moment, fer fusió entre els instruments del rock i de la música culta, va ser tota una novetat.

Diu la història (o potser és una llegenda) que Paul la va escriure sencera en un somni i que en despertar va córrer ràpidament al piano, va posar en marxa el cassette (en aquell moment no hi havia mòbils per gravar-ho) i es va posar a tocar i a cantar per enregistrar-la.

L'àudio és del Karaokat i està seqüenciat per Xevi Altesa. Podeu provar de cantar la cançó en català clicant AQUÍ

Afegirem la nostra versió a aquestes 1600! 

http://musicaade.wixsite.com/yesterday



dilluns, 7 de novembre del 2016

1r ESO. Jingle Bells/El trineu. Partitura per FLAUTA


Aquesta és la primera cançó de Nadal que cada any treballem amb els alumnes. Així doncs, hem començat a preparar el Concert de Nadal amb El trineu (Jingle Bells) (feu CLIC a l'enllaç on hi ha la versió en català)

En aquest Wix hi trobareu dos tipus diferents d'acompanyament: 
1- la base per assajar la cançó
 
També hi ha la partitura interactiva amb Notelfight per poder-la estudiar millor. Hi he posat colors diferents a les parts que s'han de treballar primer i que són una mica més difícils.

A més recordeu que podeu estudiar la partitura amb la tablet o el mòbil. 



divendres, 4 de novembre del 2016

Més de 300.000 visites al bloc. GRACIES!


S'han superat les 300.000 visites al bloc. És un bon moment per fer alguna reflexió. 

Quin és l'objectiu del bloc? Compartir el que fem a classe de música. 
A qui va adreçat Música Selvatge? Als musics selvatges, que són els alumnes de l'aula de musica de l'institut de La Selva del Camp,  i a tota  la comunitat educativa que busqui recursos i idees per treballar i aconseguir una bona educació musical. 

Aquest bloc neix el juny de 2011 i des de llavors ha fet un gran recorregut. El reconeixement més gran és el de la confiança que dia a dia i fins arribar a les 300.000 visites,  ha tingut i té per part d'alumnes i professors que des del principi i fins avui el continuen visitant. Al llarg d'aquests anys també ha tingut d'altres reconeixements com els premis Espiral Edublogs rebuts l'any 2011, el 2012 i el 2013 entre d'altres.  Podeu seguir AQUEST enllaç i veure la trajectoria. 


Una menció molt especial a tots els companys que, com jo, comparteixen la seva feina a la xarxa i que han estat i són una font inesgotable d'idees (com que és una llista molt llarga m'és impossible posar tots els noms) Entre tots ho hem fet tot.

Moltes gràcies a tots per les vostres visites!

Quin és el secret es preguntava tothom?

..."Metges, periodistes, mecànics, pintors, fusters, lampistes, músics i escriptors.
Quin és el seu secret es preguntava tothom?
La passió, la dedicació, l'atreviment, la curiositat i estimar la feina és la nostra creativitat.
Quin és el secret es preguntava tothom? Si fem les coses com nosaltres sabem, hi ha res impossible?
I el que facin els altres tant se val, la feina ben feta no té fronteres ni té rival"



dijous, 3 de novembre del 2016

You raise me up. Partitura per FLAUTA

Amb els alumnes de 2n d'ESO comencem a preparar el concert de Nadal amb Em dones força. De fet el títol original de la cançó és You raise me up i és de Josh Groban. Es va fer popular a la Marató de TV3 de l'any 2011. En aquella ocasió va ser cantada per Sergio Dalma i l'Escolania de Montserrat i penso que és una de les cançons més boniques que s'han fet mai per aquesta gran festa de la solidaritat que enguany arriba als 25 anys.

No és el primer any que la toquem. Enguany he actualitzat el Wix i he endreçat la partitura posant-hi lletres d'assaig. Ens hi posem amb temps perquè no és una partitura fàcil tot i que estic conveçuda que aviat no pararà de sonar per tot l'institut. 

http://musicaade.wixsite.com/emdonesforca  

Seguint els enllaços podeu veure la versió original de la cançó, que pert cert té una lletra preciosa, i la versió amb Sergio Dalma i l'Escolania de Montserrat.